TRÄNING: VARFÖR OCH HUR?

Jag gillar att få ut min ilska när jag tränar. Det hjälper mig så mycket i min läkningsprocess av min kris jag gått/går igenom. Att vara arg och frustrerad verkar bara positivt för mig när jag tränar eftersom det får mig att pusha mig själv ännu mer. Ilskan lämnar min kropp, vilket den inte gör på något annat vis. Det är som att något intalar mig att om jag gör det här jävligt bra, då är jag så jävla mycket bättre än de personerna/händelserna jag känner ilska över, jag känner att jag hamnar i ett läge där jag kan styra mina känslor med självförtroende och behöver inte känna mig utsatt längre. Har någon annan upplevt det?

En träningsform jag så gärna hade velat prova är boxning. Alltså att skriva in sig på en riktig boxningshall. Att kunna gå dit och boxas när man är arg. Den tanken är så peppande. Jag har faktiskt kollat upp vad örebro har att erbjuda, och hittade en förening som hade helt okej öppningstider och tog 900 kr/termin, vilket jag inte tycker är så faligt? då ingår även gruppass på olika nivåer. Värt att fundera på. Står ju i valet om jag ska börja med poledance den här säsongen eller inte. Jag har ju inte kommit igång med min träning ordentligt ännu, så vet inte om jag ska avvakta tills nästa säsong när min situation på jobbet (jag vet inte hur mycket jag ska jobba då skolan drar igång snart) är lite mer klar. Poledancen är dyr, och man vill inte missa någon lektion.

Vad är mitt mål med träningen? Alltså ska jag vara ärlig så har jag satt upp alldeles för mycket träningsmål i mitt liv som jag aldrig orkat nå, så jag ska inte alls ha några konkreta mål den här gången. Jag ska satsa på att hitta en balans där jag trivs och som jag orkar hålla i. Det ska bestå i att hålla igång med löpningen, gå på några gruppträningspass samt köra egna pass där jag fokuserar mycket på teknik och balans, som jag kan ha med mig till gruppträningen. Jag vill inte pusha mig själv för hårt. Jag vill inte träna som en idiot och räkna kalorier för att gå ned i vikt, utan jag vill må bra. Jag vill äta varierat, träna varierat och köra på i lagom mängd.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *