OMELETT MED PHILADELPHIA OCH HALLOUMI

Måndag och ny vecka! Jag kickstartade dagen med ett löppass i Oset. 7,5 km är min vanliga runda vilket jag tycker är lagom. Jag både går och springer den några gånger i veckan beroendes vad jag känner för. Jag försöker se den rutten som en extra kick utöver träningen på gymmet, för att förbränna lite extra och att det förhoppningsvis ska ge mer resultat vilket gör mig mer motiverad att hålla i min träning. Nu när jag börjar jobba kommer jag inte ha tid för lika många turer i veckan, men jag går hela dagarna på jobbet så jag ser det som bra vardagsträning.

Okej, till det inlägget skulle handla om: Lunch! Jag försöker ha som rutin att veckohandla på måndagar, men det brukar inte bli försen kvällningen, och då är ju det stora bekymret vad man får i sig innan man handlar. Jag kan inte handla när jag är hungrig, så köper jag allt jag är sugen på haha. Så lunchen idag bestod av lite smått och gott jag hade hemma, en omelett med goda tillbehör:

Omelett för två personer (eller en hungrig tjej som mig):

Omelett bas:

  • 4 ägg
  • 100g philadelphia med örtsmak.
  • salt och vitpeppear

Tillbehör: 

  • 100g halloumi
  • en bit purjolök (lite av det ljusa, lite av det gröna)
  • en bit blomkål
  • en näve körsbärstomater
  • en näve babyspenat
  • lite grana padano
  • chili flakes

Såhär gjorde jag:

  1. vispa ägg och philadelphia i en bunke, stek i stekpannan på låg värme tills den är fast i konsistensen. Lägg en stor tallrik på stekpannan och vänd över omeletten i, och stek på andra sidan till önskad yta.
  2. skär och tärna purjolök, blomkål, tomater och halloumi och stek i olja i stekpannan tills halloumin tagit färg.
  3. Toppa omeletten med tillbehör och babyspenat. Riv på lite parmesan.

Nu ska jag kolla igenom månadens buffé tidning som kommer i brevlådan från ica. Jag älskar att läsa den och hitta inspiration. Tips om ni inte redan läser den. Mycket bra recept för alla typer av matlagning.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *