8 AUGUSTI – MIN DAG HITILLS

Alltså konstigt nog så känner jag mig så rastlös nu när jag har semester. Jag vill inte slösa pengar och har därför bestämt för att jag mest ska vara hemma och fokusera på träningen/maten. Vanligtvis har jag miljoner grejer jag vill göra, men nu när jag äntligen har tid för det så har jag ingen aning vad jag tänkte att jag ville göra?

Den här dagen startade sent den också, så skönt att få sova länge. Gick upp och gjorde fröknäcke, som vart så gott. Problemet är att jag av någon dum anledning valt att köpa smörpapper(vad är det ens för skit?) istället för bakplåtspapper. Så hela smeten av fröknäcke har liksom sugit sig fast i det här smörpappret och det vill inte lossna. Har vänt upp och ned och penslat både kallt och varmt vatten för att försöka få det att lossna, men det vill inte. Eftersom det var så sjukt gott så har jag inte haft något annat val än att sitta med pincett i evigheter för att få loss en liten bit när jag blivit sugen. Så tips till er: var inte så förbannat dumma och köp smörgåspapper. Vad fyller det ens för funktion? ska man linda in sina smörgåsar i det? hm… dagens fundering.

Efter mitt misslyckade försök till fröknäcke kördes john till jobbet, väl tillbaka i lägenheten svirade jag om till träningskläder och gick ut och sprang 30 min, och gick 30 min. Har en jättemysig runda här vid mig som är en del av Oset. En runda på cirka 7,5 km från och till min dörr. Försöker att köra den vändan några gånger i veckan nu för att komma i gång med flåset. Lite intag av gårdagens goda rester och en slö timme i soffan gjorde mig rastlös, så jag hoppade i träningskläderna igen och åkte till Friskis och körde ett grymt grupplett core pass. Det var verkligen evigheter sen jag gick på gruppass, så det var superkul. Man känner verkligen alla andras pepp och motivation. Jag har under det här året börjat känna lite värk i min ena höft, vilket jag tror beror på att jag belastar den för mycket. Tydligen om man inte är nog stark i bålen så belastas höften i vardagen för mycket. Och för mig som springer en del så blir det extra hård belastning om min bål inte orkar under hela löppasset. Så med lite mer core ska förhoppningsvis min stackars lilla höft bli avlastad. Vi gjorde så mycket coola övningar som jag aldrig testat tidigare, eller som det var väldigt länge sen jag gjorde. Det finns två jag måste visa er. Så enkla övningar som blir så jobbiga i längden för bålen.

Här skulle man liksom ner i en squat och välta över på golvet och ta emot sig med armarna, sen med hjälp av bålen så pressar man sig tillbaka, det vart skitjobbigt alltså. 

Och i denna övning skulle man upp med knäna, pressa händerna och knäna mot varandra, med hjälp av magen. Där ligger man i cirka 1 min och bara pressar. haha inser att jag är sjukt osexig på dem här bilderna, men ville bara visa med mig av två övningar jag aldrig stött på tidigare.

Ett par nya mysiga shorts som jag fyndade på HMs rea. GO REA. det är vad jag lever för.

 

Nu ska jag snart iväg och hämta john från jobbet, sen hem och laga indisk garam masala gryta, MUMS. recept kommer. PUSS

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *